Sunday, August 9, 2015

Pengkritik Everywhere

Fictitious by chickyirdawati at Sunday, August 09, 2015
Ni nk cite bukan pasal pengkritik AF ke atau MLM ke pe ke. Tp aku nk cite pasal pengkritik dlm realiti hidup kite. Pengkritik ni mmg bebas bercakap. Mcm mulut xde insurans. Die de yg jenis kritik blkng2 atau snyap2 or kritik depan2 kite.

Stress. Kdg2 kite try nk positif kt org cmni tp da xboleh nk jd positif da. Sume nye x kena,sume nye x btol. De je nk dikritik.

'Ehhhh amboi baju ko' ehhhh bia r kalo xde cacat cela nye baju die tu. as long as x mencolok mata n si pemakai tu selesa kn. bek2 die selesa tp sbb kne kritik terus die x selesa huhu kdg2 kne pikir gk pasal pe die pkai baju tu. kot2 tu je baju yg seswai, baju yg muat ke. Mcm baju ko tu molek sgt je jemah oiiiii

Situasi ni yg aku sndiri face up today. Aku de invitation open house org yg berkait rapat ngn aku. Menu raya kn opkos ketupat. Habit aku kalo mkn ketupat suka mkn ngn tgn pastu aku benyek2 kn nasik ketupat tu ngn kuah ke laok segala tok nenek tu. bagi aku tu kepuasan beb. Maybe other people's satisfaction might be different,but that's my way.

Then lalu plak si tipah mulut laser ni. Die siap stop sebelah aku makan then tgk aku makan. Dlm kepale aku 'pe la die nk carik salah aku ni' pastu die pon keluar kn peluru berpandu die kt aku 'abes hancur ketupat die mkn' what the fuck tipah!!!!perlu ke ko ckp cmtu kt aku?aku tgh mkn,x amek ketupat ko pon,n x pkai tgn ko pon,yg ko pendengki sgt tu nape???

Aku terus mcm down gile pastu. Sentap? Opkos! Sbb aku da lame perhatikan perangai si tipah ni. Da byk kali aku kne laser pon,tu yg wat kn aku mls sgt nk bercakap ngn si tipah2 ni. N aku lebih rela jd pendiam kot dr bercakap because i know when i was being around with people who love to judge other people. 

'Bag beli kt bundle ke?' Pedih kn ayt. Kalo aku beli kt bundle pon aku xperlu mention kt ko. Even aku x perlu mention pon aku bli kt butik original yg da 4taon aku pkai. At least aku x pkai bag gred AAAAAA or immitate designer ehhhh

Byk gile ayt aku da kena ngn si tipah2 ni tp aku mls nk laser die balek even kepakaran aku dlm bidang melaser ni pon bukan nye calang2 haha so better to keep  calm and keep my mouth shut. Skang ni aku da tahap yg mls nk bercakap ngn org cmni. N i try to avoid all this tipah2. Sorry e tipah,bukan memilih bulu tp ko dr kalangan bulu yg de hama tu. wat org rengsa je, so i have to avoid u

Kdg2 kite mmg kne bijak memilih org utk bergaul bersama,sbb bg sesetengah org kite mungkin x setaraf ngn diorg sbb tu asek dikritik je. Sedeh kn da mcm the ugly duckling huhu




Aku tjmp ayt ni kt fb. Suke sgt ngn ayt ni. Kite ni kdg2 terlalu menjaga ati org smpai ati sndiri hancur lebur huhu

post signature

++ enjoy lil things in life ++

0 comments:

 

✿Chicky's Little Voice✿ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting